Χάρης Συμεωνίδης

Γεννήθηκε το 1963 στην Αθήνα, έζησε και εργάστηκε από το 1973 και για 37 έτη στην Θεσσαλονίκη, τώρα κατοικεί στην Αθήνα και εργάζεται στο Μουσικό Σχολείο Ιλίου, ενώ από τον Νοέμβριο του 2014 είναι Πρωτοψάλτης του Ι.Ν. Αγ. Ελευθερίου Οδού Αχαρνών. Κατέχει δίπλωμα Μουσικοδιδασκάλου Βυζ. Μουσικής (1995, Απ. Ιωαννίδης – Δημ. Σουρλαντζής), καθώς και δίπλωμα κλασικής κιθάρας (1989, Κ. Κοτσιώλης) και πτυχία Αντίστιξης και Αρμονίας. Διετέλεσε από το 1991 πρωτοψάλτης και χοράρχης σε Ι. Ναούς της Θεσσαλονίκης (Μονή Βλατάδων, Πρ. Ηλίας), ενώ παράλληλα εντρύφησε στο γνήσιο Αγιορείτικο Ύφος, με συχνές επισκέψεις στο Αγ. Όρος, όπου συνέψαλε σε πάμπολλες αγρυπνίες δίπλα στους μεγάλους Αγιορείτες Ψάλτες όπως Δανιηλαίους, Θωμάδες, Σπυριδωναίους και Καρτσωναίους. Επίσης, σε συχνές επισκέψεις του στην Κωνσταντινούπολη έψαλε δίπλα στον Άρχοντα Πρωτοψάλτη Λεωνίδα Αστέρη, αλλά και ως Πρωτοψάλτης σε πολλούς Ναούς της Πόλης. Παράλληλα, από το 1997 είναι τραγουδιστής παραδοσιακής μουσικής του μουσικού σχήματος «ΚΑΦΕ ΑΜΑΝ» με ειδικότητα το Μικρασιάτικο τραγούδι και τον Αμανέ. Έχει στο ενεργητικό του μεγάλο αριθμό εμφανίσεων σε πάρα πολλές πόλεις και χωριά της Ελλάδος, καθώς και μεγάλο αριθμό εμφανίσεων στην Τηλεόραση. Έχει συμπράξει επί σκηνής με καταξιωμένους καλλιτέχνες όπως Ξανθίππη Καραθανάση, Μανώλης Ρασούλης, Σόλων Λέκκας, Ross Daly κ.ά. Μέχρι το 1991 υπήρξε σολίστ κλασικής κιθάρας με πολλά σόλο ρεσιτάλ, αλλά και σε ντουέτο με φλογέρα, φλάουτο, πιάνο και βιολί σε Θεσ/νίκη, Αθήνα, και αλλού. Το 1990 συνέπραξε με την Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης ενώ δίδαξε Master Classes σε διεθνή φεστιβάλ στο Βόλο (1987 ως 1991) και στο Βερτίσκο (1990). Από το 1981 εργάστηκε ως καθηγητής κιθάρας διαδοχικά στο Δημοτικό Ωδείο Καβάλας, στο Νέο Ωδείο Θεσσαλονίκης και στο Σύγχρονο Ωδείο Θεσ/νίκης. Το 1991-2000 δίδαξε στο στο Πολιτιστικό ΙΕΚ Θεσ/νίκης, Βυζαντινή Σημειογραφία σε Η/Υ. Από το 1991 ως το 2006 ήταν υπεύθυνος σπουδών στο Ωδείο Γαλαξίας Θεσσαλονίκης, όπου δίδαξε αρχικά κιθάρα και ανώτερα θεωρητικά και κατόπιν (από το 1996) βυζαντινή & παραδοσιακή μουσική, θεωρητικά παραδοσιακής μουσικής, βυζαντινή χορωδία, δημοτικό τραγοὐδι & ταμπουρά. Από το 2001 ως το 2004 ήταν διοργανωτής και καλλιτεχνικός δ/ντής του ετήσιου φεστιβάλ «Μικρές Μουσικές Πατρίδες» για την προβολή της Παραδοσιακής μουσικής, σε συνεργασία με το Υπουργείο Πολιτισμού. Ακόμα, συνεργάστηκε με το ΥΠΠΟ για την καλλ. δ/νση μεγάλων γεγονότων Πολιτισμού στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης και στο Βασιλικό Θέατρο. Το 2000 δημιουργεί και διευθύνει την ιστορική Μουσική Σκηνή Παραδοσιακής  μουσικής της Θεσσαλονίκης «Μπαμ Τερλελέ», ενώ από το 2005 ως το  2009 είχε την καλλ. δ/νση του Ιστορικού Χώρου της Θεσσαλονίκης «ΑΙΓΛΗ – ΓΕΝΙ ΧΑΜΑΜ». Από το 2009 ασχολείται συστηματικά με τη μουσικολογική και τεχνολογική έρευνα στο χώρο της εκκλ. Βυζαντινής μουσικής και παρουσιάζει τη δουλειά του σε συνέδρια και περιοδικά. Την 27/3/2009 ήταν εισηγητής με θέμα «Σκέψεις και προτάσεις για το μάθημα της Βυζ. και Παραδ. Μουσ. στα Μουσικά Σχολεία» στο 3ο Επιστημονικό Συνέδριο, με τίτλο  «Τα Μουσικά Σχολεία στην Κοινωνία», (Θεσσαλονίκη, Πανελλήνια Ένωση Γονέων Μουσικών Σχολείων, ΥΠΕΠΘ).  Την 13/6/2009 ήταν εισηγητής με πέντε μουσικολογικά θέματα που αφορούν την Θεωρία της Βυζ. Μουσικής και της Ψαλτικής Τέχνης στο 2ο Διεθνές Συνέδριο «Βυζαντινός Μουσικός Πολιτισμός» (Παιανία, 10-14 Ιουνίου 2009, Αμερικανικό Ιδρυμα Βυζ. Μουσικής).  Την 11/12/2009 ήταν εισηγητής με θέμα «Η προβληματική της συστηματικής αναγραφής των μελωδικών έλξεων στα κείμενα της Βυζ. Μουσικής» στο Δ’ Διεθνές Μουσικολογικό και Ψαλτικό Συνέδριο (Αθήνα, 8-11 Δεκεμβρίου 2009, Ίδρυμα Βυζ. Μουσικολογίας). Τον Οκτώβρη του 2010 δημοσιεύεται άρθρο του για τα σημαντικότερα βιβλία βυζαντινής μουσικής στο αφιέρωμα στην Ψαλτική Τέχνη του περιοδικού «Πειραϊκή Εκκλησία». Τον Φεβρουάριο του 2011 δημοσιεύεται άρθρο του «Περί της προβληματικής της καταγραφής και εκτέλεσης των μελωδικών έλξεων της  βυζαντινής μουσικής» στο περιοδικό «Υπέρμαχοι της παράδοσης». Την 15/12/2012 ἠταν εισηγητής με θέμα: «Ιστορική διερεύνηση των διαστημάτων των Χρωματικών ήχων Β’ και πλ. Β’ της Βυζαντινής Μουσικής» στο Ε’ Διεθνές Μουσικολογικό και Ψαλτικό Συνέδριο ( Αθήνα, 13-15 Δεκεμβρίου 2012, Ίδρυμα Βυζ. Μουσικολογίας). Την 11/10/2013 ήταν εισηγητής με θέμα: «Η σχέση των ήχων της βυζαντινής οκταηχίας με τους οκτώ τόνους της αρχαιοελληνικής μουσικής στον Βρυέννιο» στο 4ο Διεθνές Συνέδριο «Βυζαντινός Μουσικός Πολιτισμός» (Παιανία, 10-13 Οκτωβρίου 2013, Αμερικανικό Ιδρυμα Βυζ. Μουσικής).